Villkor

Köpvillkor för AutoGear Nordic AB


Om AutoGear Nordic AB
Företaget har sitt säte i Kungsbacka. Företagets postadress är Granitvägen 17.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@autogear.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@autogear.se.


Leverans:
Våra normala leveranstider är 0-2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande vardag.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@autogear.se.


Priser:
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av leverantörens prisändringar, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Ångerrätt:
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätts om gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:


  • Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@autogear.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

  • Du bör omedelbart och senast inom 14 dagarefter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


Reklamation och klagomål:
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@autogear.se, där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

  • Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

  • Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande lagstiftning. Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.



Personuppgifter & GDPR:
Genom att handla hos AutoGear Nordic AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.


Tvist och lagval:
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.